KAPSUL LUNAS R’SDONG D’HERBS


Kandungan : 40 Kapsul
HARGA PROMOSI RM33.00 SAHAJA
Produk terbaru keluaran D’Herbs, Kapsul Lunas R’sdong untuk mengatasi dari jerawat dan resdung.
Kapsul Lunas R’sdong diformulasikan untuk mengatasi masalah resdung dan jerawat yang serius.
Ia dirumus khusus untuk kulit berjerawat dan penyakit resdung.
Sesuai digunakan untuk lelaki dan wanita.
Istilah Perubatan Tradisional – Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.
Istilah Saintifik – Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka dan organ-organ tertentu dalam badan.
KEBAIKAN KAPSUL LUNAS R’SDONG D’HERBS :
Mengatasi masalah jerawat dan resdung
KANDUNGAN KAPSUL LUNAS R’SDONG D’HERBS :
1. Barringtonia Racemosa (Putat Padi)
– Mengikut maklumat yang diperolehi, pokok putat boleh diproses sebagai ubat cacar air, gatal dan resdung. Berbeza dengan ubat-ubatan farmasi yang mana setiap jenis selalunya hanya digunakan untuk mengubati penyakit tertentu, kebanyakan pokok-pokok herba boleh menjadi penawar kepada banyak penyakit.
– Cara penggunaan atau perubatan menggunakan pokok-pokok herba boleh disesuaikan mengikut keperluan dan keserasian pesakit serta jenis-jenis penyakit yang dihidapi.
– Pegawai Pusat Sumber Genetik Tumbuhan, Institut Biosains Universiti Putra Malaysia (UPM), En.Tajuddin Abdul Manap memberitahu, ulam pucuk putat mampu memulihara kulit daripada penyakit gatal.
– Buahnya pula yang mempunyai rasa kelat perlu dikopek dan dihiris-hiris sebelum dimakan begitu saja atau dibuat sambal.“Buah putat ini juga mencegah serangan gatal-gatal di samping boleh mengubati beberapa penyakit kulit lain,” 
2. Champereia Griffithii (Chemperai)
– Cemperai, nama latinnya champeria griffithii, adalah sejenis pokok renik yang daun mudanya dijadikan bahan sayuran orang Melayu sejak zaman berzaman lagi. Ada juga yang menyebutnya sebagai ciprih atau cimpri. Cemperai merupakan sayuran tradisional yang amat digemari.
– Pucuk cemperai mengandungi khasiat makanan yang tinggi. Setiap 100 g pucuk cemperai mengandungi :
air 72.0 g,
protein 7.0 g,
lemak 0.4 g,
karbohidrat 14.0 g,
serat 4.7 g,
kalsium 120 mg,
fosforus 72 mg,
ferum 1.9 mg,
natrium 8 mg,
kalium 557 mg,
karotena 2260 ug,
Vitamin A 377 ug,
vitamin B 1 0.1 mg,
vitamin B 2 0.42 mg,
niasi 0.7 mg,
vitamin C 63.8 mg
3. Castanopsis (Berangan)
– Buah berangan segar mempunyai lebih kurang 180 kalori (800kJ) setiap 100gram bahagian yang boleh dimakan, yang mana lebih rendah dari kacang ‘walnut’, ‘almonds’, jenis kekacang yang lain dan buahan kering ( lebih kurang 600 kcal/100g ).
– Buah berangan, seperti tumbuhan makanan yang lain, tidak mengandungi kolestrol dan mengandungi lemak yang sangat sedikit, hampir tidak tepu dan tiada gluten.
– Kandungan karbohidratnya jika dibandingkan gandum dan beras; mempunyai pelbagai asid gula kebanyakkannya sukros (socrose), glukosa (glucose), fruktosa (fructose) dan sedikit ‘stachyose’, dan ‘raffinose’.
Nilai nutrisi setiap 100g (3.5oz) :
* Tenaga = 820kJ (200kcal)
* Karbohidrat = 44g
* Gula = 11g
* Lemak = 1.3g
* Protein = 1.6g
* Vitamin C = 40mg (67%)
* Zat Besi = 0.94mg (8%)
* Potassium = 484mg (10%)
CARA GUNA KAPSUL LUNAS R’SDONG D’HERBS :
1 kapsul 3 kali sehari selepas makan
KELULUSAN KKM : MAL 20020646 TC